Wednesday, April 22, 2009

sEnsoRaNg uP enTRy maRaThoN. ni NamAnya LepaS giaN! maU sePaM?


Hidup sorang…
Buat mende semua sorang…
Berak memang lah sorang..
Lagi pun jamban aku memang memuat untuk sorang jerr..

Aku yang sorang….
Makan Sorang2..
Minum pun sorang2…
Nak makan dua orang…
Tapi takut tak kenyang….

Aku yang sorang…
Bangun pagi sorang…
Tido pun sorang…
Hajat dihati nak tido dua orang..
Tapi buat sempit bilik pulak karang….

Berjalan sorang2…
berlari pun sorang2…
Bejoging pun sorang2
Ingat nak ramai orang..
Tapi tu, marathon lah karang..

Lepak sorang2.. mimpi pun sorang2…
berangan sorang2.. jiwang pun sorang2…
Pegi bandar sorang2.. balik bandar pun sorang2…
Dah sebulan aku tak kebandar sebab ramai sangat orang..

Semalam aku sorang…
Kini aku masih sorang…
Esok lusa sorang lagi kot…
Tapi, dekat stadium semalam, ramai pulak orang..

Tapi…
Aku bukannya orang-orang…
Aku bukannya orang utan..
Aku juga bukannya orang minyak…
Dan aku juga bukannya orang gila…
Dan aku juga bukanlah orang jahat…
Bukan gak orang kena sawan..
Tapi aku juga orang… macam orang lain jugak
Macam ko jugak lah masa engko sorang dulu !!

Aku tahu…
Aku bukanlah orang berada…
Aku juga bukanlah orang glamer…
Dan aku bukanlah orang ternama…
Walaupun aku hanya orang biasa…
Aku tetap orang…
Aku ingin menjadi gaban
Tapi nak jadi gaban kena gagah..
Tapi gaban tu bukannye hensem pun..
Lagi hensem ultramen..

Dah lah tu, korang pegilah siapkan kerja tu sesorang..
Jangan ingat aku nak tolong korang……













nota-awalpagi: mata da ngantuk. keje blom siap. kepala da wenk. otak da senoneng. tinggal sensorang...................... makin sewel jadiknya aku ni kang! haishh..


*kredit to cik-lemon for this senget seloka. errkk..seloka ke sajak ke syair? ke pantun? apaper je lah. pinjam yek lemon.. =)

11 comments:

Selamburb said...

pe2 pun syabas..
dpt wat sajak "sesorang"..
dgn panjang lebar..
sy pun sesorang jugak..
hehe..

khaLifah feDi said...

emm ti ajak aq plak hik3..ok..lalala..:)

a.b geldofg said...

tk tahu apsal aku sedih je baca entry ni...tapi aku mcm mank gelak je rasanya
hehehhe

ciK LyndaWawa igUana said...

baru je aku nak tulis..

macam penah bace je bendaalah ni kat profile lemon...

bile scroll kat bawah, mmg aade name lemon..
huhuhu..
susah btul hidup sorang2 ni kan...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aku harap bila ko balik nnt teruskan kesengetan dan kesawanan ko tu.....

eh..utang aku ko blum bayo ar....

A a D i I ? said...

Selamburb,
tu copy-paste je. kepala tgh ting-tong takde makna nk pk ayat2 cmtu. haha! eh sorang jugak? sama arr.. lalala~





kf,
nt aku ajak ko g MSAM ye kf.. =)







a.b geldofg,
sedih tapi nak gelak? aku syak ko da kena sindrom senget jugak la ab. blog aku ni ada badi kot. haha!






ciK LyndaWawa igUana,
copy-paste jer.. hehe.. =)







a.k.u.p.e.n.t.o.i,
haha! aku tau ko da kena badi senget gak macam ab.

utang ape wey?

besi said...

seseorang.........yg bahagia

Monkey D Luffy said...

jom lah kita dua org

A a D i I ? said...

besi,
alhamdulillah... =)




Monkey D Luffy,
yok! =)

eliza said...

hahaha...smpat lg snap gambar..ish2 x jd la kesian kt ko plk..hehehe

A a D i I ? said...

eliza,
haha.. ciss!!!