Friday, March 27, 2009

juMaaT yg suPeR peNaT taHaP iNdOn keJe KonTRaK TeNgaH buaT coNcReTinG

*Amaran!! entry ini mengandungi unsur2 lucah dan pencarutan yg agak keterlaluan !


Perrghhh!! penat giler siot! setengah hari buat keje housekeeping. Transfer file2 & document2 dari ofis lama ke ofis baru. giler punya banyak! 3 trip lori nak angkut sume barang. pengsan!!



okeh, sebenarnyer yg aku nak citer kat sini bukanla pasal penat punggah barang. aper barang nak citer pasal tuuu! tapi aku nak gebang pasal sorang budak merangkap one of da staff la kat opis ni yg macam ca-ya-bai. sebab ape aku kate dia camtu? sebab aku bengkerk giler sama dia !!


"oit budak! lu jangan macam2 dgn kitorang ekhh.. lu tu takat budak akaun jer tau. bukan taraf manager or board of director or principal or apa2 jawatan penting yang buat kitorang ni kena ikut telunjuk lu. gua tau la lu kesayangan hencik boss-tiga-ketul tu tapi tu tak bermakna lu bole suka-suki-ikut-kepala-otak-lu-dan-mak-bapak-lu nak arah2 kitorang buat itu ini tapi lu sedap2 goyang kaki sambil makan biskut cecah air kat bilik lu. budak manager pun turun gak buat keje tau. ni lu bole sedap2 lepak buat2 bizi pulak tapi padahal macam la gua taktau yang lu bukan byk keje pun. bengang tahap tenuk gua arini. orang lain sumer penat2 angkut kotak turun naik tangga tapi lu bole rilek2 buat bodo jek tengok kitorang. perrrhhh..tader kesedaran fizik eh salah sivik langsung! hurhhh!! pegi la mim-alip-mim-poss!!"


hmmmm..sebenarnya aku tak paham la dgn perangai manusia ni. kat mana2 pun mesti ada kes double-standard. macam kes company aku ni, yg aku cukup perasan laa.. ada diskriminasi kaum. okey la, to make it clear, hencik-bos-tiga-ketul aku tu tiga2 ca-ya-nun-alip dan si budak akaun yg sengal tu pun spesis yg same gak mcm diorang. ca-ya-nun-alip gak. so, korang nampak tak kat sini apa yg aku nak kate? diskriminasi beb! budak tu bole lepak2 goyang kaki kat bilik dia time kitorang sibuk2 buat keje tapi si hencik-bos-tiga-ketul tu buat tak nampak je. buat bodo jer dgn budak tu. haihhh..memang bengang giler lah. berbakul2 la sumpah seranah kitorang tadi sepanjang buat keje. memang serius la aku tak ikhlas langsung buat keje tadi. haihhhh..rugi pahala hari jumaat aku. ciss!!

ni baru aku citer yg pasal arini. selama2 ni berbakul2 kes double-standard yg kitorang dapat. kes beza gaji between us (ni kes pilih kasih ikut races la ni. kaum diorang even buat keje macam tahik pun basic gaji ngalahkan orang yg da ada experience keje 2-3 tawun), kes dapat facility best2 bagi kaum diorang (yang ni pulak pasal budak ca-ya-nun-alip yg baru masuk keje sebulan dua tapi dapat laptop & kemudahan internet sorang sebijik tapi kitorang yg dah keje 2-3 tawun ni setakat dapat pc buruk without any internet connection). ada gak kes baru keje tapi dah dapat pegang projek besa (yang ni pun kaum diorang jugak la yang sapu. baru keje tak sampai 6 bulan tapi bos da bagi dia pegang oversea's project. perhh!! aku tau la budak tu same spesis-makan-bakuteh macam korang, tapi man2 la sket. ramai lagi budak yang da keje lagi lama dari dia yg lebih layak la. mentang2 la kitorang ni sume spesis makan sambal belacan, korang pandang rendah kat kitorang. hampeh!). macam ga-mim-pang kan?

wallaweh, dah la. malas la aku nak mencarut banyak2. da la hari jumaat. patutnya banyakkan ber-zikir ke, ber-tasbih ke.. ni tak pasal2 arini aku dok keje menyumpah seranah orang jek dari pagi tadi. haishhhh.....

.

.

.

nampak gaya kena sembayang sunat taubat aku malam ni. lalala~

.

.

pi/es: aku doa2 makhluk2-spesis-makan-bakuteh tak jumpa & tak bace blog aku ni. aminnn..

25 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

first?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

aku pun bengang gak syg!!

aku sgt bengang!!

sgt marah!

ieNn ZaZa said...

huhu..byk2 istighfar cik kak..x elok nyumpah2 ni..udah2 le tu..

qishie said...

perkauman itu benar2 pembodohan!



ah!


subhanallahwalhamdulillahwalailahaillallah
wallahuakbar!


hehe..aku x mencarut..cuma bertasbih..zzzzzzz

A a D i I ? said...

ZARA 札拉 [사랑해~],
bengang? pasai pa?


ieNn ZaZa,
innalillahiwainnailaihirojiun~

errr...tu istighfar kan?

lalala~



qishie,
alhamdulillah.. =)

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

huh...marah giler...nasib baek aku mkn roti cicah kopi..

Shahrul Tanaka said...

qish: dah kene reveal baru nk bertasbih?? :P

Kapten Luffy said...

cibai!

aRrEs™ said...

huhu...

nape yg laki kena seksa kaum hawa angkat berat2?

eh!aku nie silap side ker?

=)

A a D i I ? said...

a.k.u.p.e.n.t.o.i,
mintak sket!



Shahrul Azry,
ko da buang gamba tu eh? bagus!



Monkey D Luffy,
errrr...sape? aku ka diorang ka?



arres™,
sbb pempuan kt opis ni sume gagah perkasa. lalala~

qishie said...

saruk:lu reveal kat org lain pulak,

aku serius perang dunia ketiga dgn ko

huh~

eliza said...

uish mcm si-ya-l betul la diorg tu..
hehehe


~semalam jdi x solat sunat taubat? :D

apisz said...

bunuh je! marah~~~~ =P

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

bertendanggggggg!
:)

the Jackal said...

jot..ape kata kalo lepas nie kan..ko wat jek macam budak akaun tue buat..buat bodo jek..tak pun ko "lalala" kan bos ko tuh..wat tak pedulik jek laa..ko kan dah nak berenti..

johnbean said...

dia belu memahami perkerjaan mu kot...atau dia nak pikat lu..gua ade rasa...

A a D i I ? said...

eliza,
x jadik pasal aku....tuttt~ (hal pempuan..)



apisz,
kang bunuh karang aku pulak kena hukum gantung mandatori!



penjenayah.merah.jambu,
sape yg patut aku tendang dulu? beliau ka hencik-bos-tiga-ketul ka?



Konspirasi Melankolik Jiwa,
ni dah habis buat bodo lalala dah ni tahu..



johnbean,
beliau pempuan la. ape barang nk pikat aku? dah tebiat?
lalala~

vidadarisakura said...

masa aku keja patyme dlu selalu kena ngn bos dabel stended camtu.
tapi aku setakat sindir2 jak la.
last2 bos juga yg bengkak.
hehe

A a D i I ? said...

vidadarisakura,
aku da abis sindir da tp diorg nda paham jugak. last2 aku sndirik yg blah.

errr..blom blah lg. tgh tgg abis notis. lalala~

ciK LyndaWawa said...

engkau ke yg baju merah tu jot??

A a D i I ? said...

ciK LyndaWawa igUana,
x ah. aku tukang ambik gamba jer.. =)

Anonymous said...

wowow...nie apehal nie marah2 nie relax2 control jiwa..ko ni sakit ulu hati aper? hik3..

A a D i I ? said...

kf: x ah..aku tgh sakit ketiak nih. lalala~

akuxbiadab said...

standard a cmtu...
mane2 pon same...
makan bakuteh suda...huahuahuah

A a D i I ? said...

akuxbiadab,
tu ah.. hurhh? ko mkn la sorang2..
lalala~