Saturday, March 7, 2009

DaN.. aKu di-TaCkLe LaGi !!

Dah lama tak kena tackle. Jauh sekali dapat surat chenta. Tapi sekali dapat.. harhhh kau !! bederet-deret ala2 trak-askar-kat-atas-highway-nak-hantar-skuad-pegi-training. hmmmmm...



ini surat chenta paling special. kenapa saya kata special? sebab surat ni dari cik-abang-uniform-putih-with-motor-besar-ala2-harley-davidson.
ehehh..
.
nak terima atau tak chenta dia, saya masih dok timbang-timbang lagi la ni. lalala~
.
.
.
.
ini pulak surat chenta dari hencik-uniform-biru-ala2-pak-polisi. hencik ni kerja bagus. tempat kerja dia tak jauh. satu daerah juga dengan saya. MPBP [Majlis Perbandaran Batu Pahat].
uhuk-uhukk..
.
mula-mula saya ingat nak accept je dia. maklumlaa..nanti senang. tak payah dok pening2 nak bergaduh nak balik rumah family siapa time cuti raya nanti. huihhh..pandang kedepan sungguh la saya ni. tapi.. belum sempat saya nak balas, dia main taktik kotor. nak tau apa? ada ke dia ugut saya dengan blackmail yg bertulis:
"anda dikenakan kompaun RM150.00 kerana telah melewati tempoh 7 hari pembayaran"
.
hurhhh? kimbett..!! terus saya reject-on-da-spot !!
.
.
.
.
ini pulak paling saya tak larat nak layan. nota2 + surat2 chenta dari pakcik2-beruniform-biru-juga-ala2-hencik-yg-kat-atas-tu. tempat kerja pakcik2 ni kat sebelah je dengan ofis saya. MBJB [Majlis Perbandaran Johor Bahru]. hari2 la saya dok nengok muka dia-orang. sampai naik jemu.
haishhh...
.
sebenarnya saya dah rejek dah dia-orang ni semua. tapi masih tak faham-faham bahasa. masih jugak nak tambah koleksi nota2 chenta dia-orang tu kat saya.
.
dah macam2 bahasa saya guna..
.
melayu, omputih, cina, india, iban, arab, kadazan, bugis..... semua dah.. [oke, ini memang sah-sah saya tipu. saya cuma reti cakap 2 bahasa yg mula-mula tu je..]
.
tapi..
.
.
.
haihh.. penat lah !!
.
.
.
.
.
.
errr..... ader sesape ada duit lebey tak? bole pinjam? nanti dapat gaji aku bayar balik. huhu..
bole ??

12 comments:

ieNn ZaZa said...

apekehe byk sgt surat chenta ni cik dijot..ieNn pn pnh gk dpt tp xlaa byk sgt cam cik dijot..hehehe...mls tol nk melayan surat2 "chenta" camtu tp ape nk wat..kena gk le layan ngn ongkos..hahaha..

vidadarisakura said...

perlu aku pungut derma utk ko?


haha

Nurul Ain said...

phewwittt,

hot stuff seh, bnyk btol nota cinta

the Jackal said...

hehehe..nanti cakap kat hencik2 tuh ape barang kasik surat chenta..kasik la bunga ke..sirap limau ke..cokolat ke..baru best..jangan susah atie la dijot..aku punya surat gay pun tak penah berbayar pun..dah dekat 5tahun dah..tapi kalo yang pulis nye ko kena la bayar..kalo takat mpbp ke mpjb ke..buat bodo jek la..kalo ade surat merah datang..tue kira oke lagik la tuh..selalunye takde ape ape pun..

ciK LyndaWawa said...

eh..aku duit takdela banyak..kredit ade..ko nak?hehe

A a D i I ? said...

ieNn ZaZa,
nak wat caner.. admire ramai sgt..
kakaka


vidadarisakura,
wajib !!


mEiShOmOsAPiEnS,
well.. u noe me. pwekk.. :p


Konspirasi Melankolik Jiwa,
surat gay hurhh? wild-wild-west...

A a D i I ? said...

ciK LyndaWawa igUana,
kredit? bole tebus jadik duit x?

a.b geldofg said...

hahahahaha bnyaknya hahahahaha

qishie said...

bestnye ramai peminat!

jeles aa..

huhu

A a D i I ? said...

ab geldofg,
ko gelakkan aku pkcik ab..


qishie,
hurhh? jelezz?
aku tension lg ada ni tau..
adeii...

a.b geldofg said...

heheheheheehehhe

A a D i I ? said...

ab geldofg,
:p