Thursday, November 6, 2008

TaBuNg aYam yaNg pecaH

ptg tadi aku g menara tabung haji..kekonon cadang nk bukak akaun kt ctu..masuk jek dlm bgnan tu..aku da mula dok tercangak2..btol ke bangunan yg aku masuk ni?..cik seketul hati aku membebel2 sensorang smbil cik bijik mata melilau2 sana-sini menengok kot2 ada sesape yg bole ditanya..tgk2 rupa2nya kt dpn idong ada sorang hencik pak guard..eh,x perasan pulak ada org kat kaunter depan ni..meja kaunter tu tinggi sgt..tu pasal x nmpk hencik pak guard dok tercongok kt ctu..hehe..hencik pak guard tu pon da sengih2 jek nengok aku yg blur2..dan dengan penuh konfidennyer aku pn g la kt hencik pak guard tu n tny dia..

"encik,kat sini bole buat akaun tabung haji kn" chehh..tny soklan mcm nk dtg interviu..keke..

"bole..bole..cik isi borang ni lepas tu amik nombor giliran kat dalam ea" hencik pak guard dengan machonyer menjawap soklan aku smbil beliau menghulurkan borang yg dimaksudkan.

"cik bole bukak akaun dgn jumlah minimum RM10.00 je" ek-ehh..tak abis lagi rupanya hencik pak guard ni be-cakap..terlebey ramah la pulloq..

seketika kemudian....errrkkkk..ape hencik pak guard tu membebel tadi ekk? kalo x silap mcm dia ckp nak bukak akaun bole seploh hengget jek..cik seketul hati ni dok pot-pet-pot-pet sensorg..tu laa..td tamau dgr btol2 ape org kate..hencik otak da mula nk bg ceramah..

"encik,bole bukak akaun dgn seploh hengget je eh?" cik mulut kepoh laju jek tny soklan nak mntk kompemesen (confirmation) dr hencik pak guard.

"a-ahh"

hurhh?? seploh hengget jer? mcm x cayer..kalo aku tau dr dulu..mmg da lama aku bukak..apsal aku x penah tau ekk?

dan lepas tu aku pon dgn konfidennya isi borang dan terus amik nombor giliran..bila tiba turn aku,aku pon hulur borang ngn IC n duit seploh hengget kat akak kaunter smbil wat muka x bersalah..nasib baek akak tu senyum jek..hoho..

so,dgn duit seploh hengget..aku skg da ada akaun kt tabung haji..lalalalalalaaaa..bia arr aku nk masukkan seploh hengget je pon kat dlm akaun..bia arr..ader aku kesah? lalalaa..aku da plan nk msukkn seploh hengget tetiap bulan..so nt bila umo aku da tujuh-ploh sok..agak2 da cukup la kot nk buat tambang g haji..haha..jom2 kita try wat calculation sket...

umo aku skg : 26 tawun [errkkk..terbitau plak..(@_@)]
target g haji : 70 tawun
saving sbln : seploh-hengget
jadi : RM10.00 x 12 bulan x (70-26)
: RM 5,280.00 (uuuwaaahhh~!! byknyerr..kakaka.. :D)

tp mcm x cukp jek nk wat g haji..kene tmbh lg 50 tawun la baru cukup..adehhh..nmpk gaya wat umrah je laa kot yg cukp..x pe laa...ikut kemampuan kata org..kakakaka..bia arr..ada aku kesah?? lalalalalalaaaa...aku sgt hepi..yeayy~!! :D



dari isi otak si sengal ~A a D i I~: sape kate sikit2 bole jadik bukit? sikit2 jadik kaya arr baru besh..jadik bukit bukan bole watpe pon..hahahaaa... :p

1 comment:

UnkNowbLoOGeR said...

lewat mgu lalu...
aku ke tabung haji...
kata beliau yg di kaunter itu...
"dengan 2 hengget pon kamu bole bukak akaun di Tabung Haji"
hem....lebih murah dr seploh hengger kamu itu....