Friday, November 7, 2008

KL tu maBuk

tetiba aku dpt mengesan sesuatu dlm badan aku yg x bape nak tough ni.. aku rs aku ada satu alahan yg pelik.. yg smpai skg pon aku still lg tertny2 nape bole jdik cenggitu ekk.. dr mana la alahan ni timbul n sejak bila pulloq badi alahan ni lekat kt badan aku.. kompius aku (garu kepala x gatal).. dan yg aku perasan.. alahan aku ni makin hari cam makin dahsyat plak.. hmmmm.. adeiii..

aku tatau sejak bila aku kena alah ni n yg pasti aku x berjangkit dr sesape.. tp tu laa..aku rasa aku tak rasi kot ngn tempat yg namanya KL tuh.. nak tau sbb aper? sbb tetiap kali aku kena ke sane mesti aku mabuk.. (@_@) bukan mabuk minum todi tu.. mabuk yg ala2 mabuk laut.. tak kira laa nek kenderaan apa skali pon..nek bas ke..kete ke..van ke..aku mesti kena alah ni.. n tiap kali kena msti badan aku lembik giler pstu aku mesti takde mood nak wat apaper. dan yg paling x beshnyer..tiap kali sampai kt tempat yg dituju..aku mesti kena kejar toilet.. sebabnyerr?? aper lg kalo bukan..bweeekkkk~!! adeii laaa..aku paling x ske laa.. letih badan weh.. ngan kepala yg tiong smcm jer..laloq jer rs..pening-tahap-dewa19..hehh~!! (@_@)

nak citer betapa teruknya alahan aku pada si yg namanya KL ni..penah skali tu,aku kena g KL sbb ada meeting kat UiTM shah alam.. g nek bas sampai ke pudu sbb da janji ngn hencik arkitek nk g sensaing dr KL ke shah alam.. mmg spjg perjalanan tu aku bantai tido jer laa.. nk bg jauhkan dr rasa mabuk tu.. tp same gak datangnya.. smpai2 je kt pudu.. cm biasa.. aku cepat2 kena g carik toilet.. adeii.. pastu dari pudu, hencik arkitek amik bwk g uitm shah alam.. bkn jauh pon KL ke shah alam.. x sampai sejam pun perjalanan.. tp lagi skali... sampai je kt UiTM,aku kejar toilet lg skali.. sama jugak masa hencik arkitek bawak balik dr UiTM ke KL.. dia ajak singgah KLCC jap utk makan.. skali lg aku kena carik toilet.. adeii lg skali.. time tu aku da tak lalu nk makan apaper daa.. dalam cik otak ni pk nk sampai jb secepat yg bole jek.. lps makan,hencik arkitek anta ke pudu.. pudu ngn KLCC setakat sekangkang kera jer.. tp......tah ape malang nasib aku.. lg skali aku terpaksa terkocoh2 kejar toilet.. nasib laa pada sesape yg aku terlanggar or sengaja langgar dlm kelam-kabut nk ke toilet tu..adoyaaiiii..teruk btol badi aku pada si yg namanya KL ni.. badan memang da flat abis.. nak jalan pon da tader tenaga.. nek je bas nak balek jb,aku bantai tdo.. dlm cik seketul hati aku dok doa..jgn laa aku terjaga spjg perjalanan bas ni.. sbb aku takot aku terpaksa carik beg plastik!! kat dlm bas mana nak ader tandas ?? dan nasib baek spjg perjalanan perut aku tak bape buat hal..cuma bila aku da sampai umah.. lg skali lokasi pertama yg aku tuju - TANDAS!! lepas tu dgn x tukar baju,aku terus tdo.. memang btol2 da x larat.. rasa cam nak hantuk kepala kat dinding jer.. azab btol aku rasa nak menghabiskan 1 hari kt KL.. seksa dowh~!! hailaa..ape laa nasib..

sbb tu smlm aku rs sgt2 hepi bila aku tau aku demam n x jdik g KL..bkn sbb aku x ske meeting tu tp sbb aku x sanggup nk menghadapi perjalanan yg sgt2 menyeksakan tu.. mmg btol2 seksa.. bila sebut jer pasal meeting kat KL,otomatik cik otak aku ni mula rs x besh.. pening2.. ting-tong smcm jer.. dgn wenk sket.. bila tulis artikel ni pon cik otak aku da rs semacam.. rs high semacam jek..melayang2.. (@_@) haaiii..btol2 badi laa aku ni..
so,pd sesape yg bole bg idea cemane ntok aku buang alahan ni,tlg la btau.. sbb aku btol2 sgt x larat nk lalui rs seksa tu lg..azab yg sememangnya azab.. tahap penderaan mental kelas satu~!! haihh..kesian kann ??


dari isi otak si sengal ~A a D i I~: penah sekali-sekala..dua-kali dua-kala makan pil mabuk.. tp kadang2 x jalan gak..alahaiii..

No comments: