Thursday, January 22, 2009

EnTRy seBeLum cuTi: caRa paLiNg panTaS naK dPt boiFRen. aDa BeRan? cuBaLaH.. ^_^

Sebagai seorang kakitangan kerajaan (erkk..bila masa aku kije gomen?), bila hari jemaat aje aku suka balik umah pasal masa rehat dia panjang. hari Jemaat tu hujan turun dengan lebatnya... So? aku tumpang office mate aku sampai depan umah.

Rumah aku ni berbukit sikit (umah aku tak ada bukit).. sebelum turun, akak tu janji nak amik aku pukul 2.30 petang...

Hujan kat luar masih lagi lebat. jam hampir ke 2.30 petang. aku mandi dan semayang. lepas tu bersiap-siap tunggu akak (kat opis aku takde akak. aku yg plg akak sbnanyer. haha) tadi datang amik aku.

Jam dah pukul 2.35. aku dah risau. mana akak ni.. tak sampai-sampai lagi.. office masuk pukul 2.45 (rehat hari jemaat aku sejam je. dari pkul 1300h smpai pkul 1400h) ptg.

Tunggu punyer tunggu.. hah.. yang dinanti sudah pun tiba!!!!

Keter proton warna cokelat matelik (takde sesape yg aku kenal pkai keta jenis ni kaler gini) pun berenti kat depan rumah aku. hujan punyerlah lebat. so aku amik surat kabo lipat tebal-tebal takut tudung aku basah. lepas kunci pintu, aku terus berlari turun...

Pasal rumah aku berbukit, aku kene berlari hati-hati..

Sampai aje kat keta, aku tak tunggu lagi.. terus bukak pintu dan duduk kat tempat sebelah pemandu. tapi kenapa akak tu tak jalan? aku toleh kat sebelah. lerr.. rupanya orang lain!!!! (aku belum penah lg salah naek keta org. tp maybe lps ni bole praktikkan kot. hehe)

Aku tengok orang tu. orang tu tengok aku. mulut orang tu siap ternganga lagi.

Ish... saper ni?! Camana aku boleh silap ni? abih tu.. kat luar ujan lebat. takkan aku nak kuar. aku dengan muka macam kerang busuk berkata, "Err.. bang boleh tulung hantar kat UTM tak?"

Abang tu pun... tak jawap apa2. agaknya pasal masih tergamam lagi.. terus angguk.

Sepanjang perjalanan aku diam. abang tu pun diam. masing-masing masih gabra lagi. aku lagi ler gabra. entah keter sapa aje aku main redah.

Aku malu.. bengang.. rasa muka aku dah di tepek-tepek ngan taik. aku berdoa semoga aku pengsan masa tu. tapi sayang.. aku tak pengsan pun.

Bila sampai kat destinasi, aku pun turun. lepas ucap tima kasih.

Sampai kat opis aku tunggu kakak yang sepatutnya amik aku. Bila kakak tu sampai dia tanya aku, "Pergi naik apa? Kenapa tak tunggu?"

Maka aku citalah peristiwa yang sadis tu. Ya Allah.. kakak tu punyerlah gelak gila kat aku..

Ishhh!!! Sungguh memalukan....

Tapi tu dulu.. 3 tawun lepas. skg lelaki tu dah selamat jadi suami aku............he he he (erkkkk..bila masa pulak aku kawen ??)



kesimpulannya: ni bukan citer aku. pwekkk.. haha.. lalalala~

--------------------
moral of the story:
tompang aje memana balak yg ada keta. untung2 bole buat boifren. ^_^

takde moral punya tukang tulis story:
aku single-mingle lg. sesape nak jadik boifren aku sila angkat tangan dan tutup ketiak. bole diskas... (icon jelir lidah ada disini)

erkk.. adakah sekarang aku sudah layak di-chop sbg desperado kerana statement di atas?

(aku suka bubuh icon bersiul kat sini) <--- buat tak paham

(kemudian icon gelak setan kaler ungu)
<--- kekejian terlampau

(tambah pulak icon gelak guling2)
<--- ape yg lawak?

(bubuh icon sengih kerang)
<--- blur !


* semua icon2 yg dinyatakan dlm blog ini, sila jadikan Y!M sbg rujukan. sesape yg tak phm sbb x de Y!M, lantak laa korg... kakaka.... :D



** Lusa aku start cuti seminggu. Yeayyy !!! Babaiiii..... ^_^

4 comments:

ieNn said...

ahahaha..
mane ler cik dijot dpt cite ni..
klakar laa..wat ienn pg2 dh tesengeh sorg2..hehehe...

ek..adakah itu cr plg bgs utk cr bf?hehe..xmgkn ienn akn buat camtu..huhu...

bf?xnk cr bf tp cr future husband..
hehe..cam senang je nk cr yer..

IZ.IN said...

hishh..
mau cube la,,;)

mOhawK said...

antara blog yg aku suke lyn=p full inbox dgn story mory yg best..hehe.. dijot, tlg crkan aku future hubby! muhaha=p 'cara' ke dgn cara mcm nie=p

A a D i I ? said...

ieNn,
carik bf dulu, kalo agak2 ok, bole angkat jdik husband. haha..poyoss !!

IZ.IN,
try lah. kalo da berjaya btau kt aku ek. bole aku try pulak. hoho..

mOhawK,
adeh, future hubby? tak dapek cheq.. kalo sy jumpa 'lebey', nt sy pass kt kamu satu yer.. kekeke.. :p