Monday, October 27, 2008

uNTa PuNyeR paSaL..

se-umo idop aku x penah tgk unta..

korg cayer x? msti x cayer punyer..tp mmg btol..dr aku lahir smpai la tawun 2007..aku x penah nengok unta..mksud aku secara live laa..kalo dlm tv tu mmg da slalu sgt nengok..hehh.. :p

ogos 2006..aku kena outstation ke doha, qatar..salah satu negara middle-east..1st time g sane..mmg cuak abis laa..sbb bukan g sesuka mkn angin..kena g sbb keje..adehhh..1st time aku dok jauh giler dr famili..se-umo idop aku x penah dok lua dr negeri johor sbnanyer..tup2 kena g jauh giler..adeii..mmg laa otak aku susah nk terima..tp aku setkn mind aku yg aku nk jumpa unta kt sana..nak nengok secara live..unta punyer pasal..aku kuatkn smgt gak..punyer la excited nk nengok unta..siap da plan nk amik gamba ngn unta2 tu kalo aku jumpa diorg kt sane..eh,apesal ayat aku ni cm unta2 ni sedara-mara aku ekk? huhu..apaper je laa..ader aku kesah? hehh..

1st day..x nampak pape..
2nd day..sekor binatang pn aku x jumpa..
3rd day..jgn nk kata unta..taik unta pn aku x nampak..
10th day..bayang2 unta makin ilang dr otak aku..
15th day..aku da mula lupa cemana rupe se-ekor unta..
26th day..kitorg g doha zoo..punya la aku semangat nk g..semuanya semata2 kerana unta..unta punya pasal aku snggup jek berhimpit 6 org satu keta..dan tu la pertama kali dlm idop aku msuk zoo..even smpai skg pn aku x penah jejak memane zoo2 kt mesia ni..haii..teruk btul aku ni..hoho..tp tu laaaa..mmg aku x de jodoh ngn ko la encik unta oii..heran bin ajaib bin kompius..sekor unta pn x de dlm zoo tu..ape daaa..penat2 aku bayo mahal2..tp hampeh..kompass sungguh..!!
27th day..harapan aku makin tipis..
28th day..mmg nasib aku malang..sbb arini hari last aku..jgn nak kata unta..patung unta pn x tentu lg aku jumpa..adehh..sedey btoll..

november 2006..aku kena outstation lg skali..kt tpt yg sama..kali ni aku x kira..ape jadik pn aku nk jumpa gak ngn hencik2 unta tu..aku tatau nape aku sgt teruja nak mencarik unta kt sane..mungkin sbb aku pk tu negara arab kot..bila sebut arab jek otomatik otak aku terbayang pokok kurma ngn unta..tp unta la yg paling lekat kt otak aku..semuanya unta punyer pasal...

lg sekali..
1st day..x nampak pape..
2nd day..sekor binatang pn aku x jumpa..
3rd day..jgn nk kata unta..taik unta pn aku x nampak..
10th day..bayang2 unta makin ilang dr otak aku..
15th day..aku da mula lupa cemana rupe se-ekor unta..
30th day..harapan aku da mmg x leh diharap..aku carik unta tp keldai yg aku jumpa..chett..
35th day..aku da malas nk pk pasal unta lg..
40th day..kt dpn mata aku dok terbayang2 unta2 tgh sengih2 kambing kat aku..sengih ala2 perli sbb aku x jumpa diorg lgsung..chiissstt..
45th day..sblm nek flight balek cni..aku rs cm nk bom jer satu doha tu..sbb dh 2 kali datang..dua2 kali aku x dpt jumpa unta..alahaiii..korg saja nk boikot aku eh pak arab oii?

aku nekad..lepas2 ni aku x mau dh dtg lg..(bebel cik seketul hati aku yg mula rs x sihat..)

julai 2007..aku join bebudak opis g joging kt kebun bunga istana..tpt tu sebelah jek ngn zoo..dan..masa 1st time aku join tu..tiba2 aku nampak sumthing yg wat rahang bawah aku jatuh..dan otomatik aku rs nk tergelak-terguling kt ctu gak masa tu..nk tau sbb ape ??

kat ctu la aku nampak unta secara live buat pertama kalinya..dr tempat aku joging tu mmg bole nampak kandang2 kt sekitar zoo tu n kandang unta tu mmg btol2 kt sebelah tmpt aku joging..alahaiiii....
akhirnyaaa....dpt gak aku nengok unta dpn mata aku..secara live..tp kt sini jer..punyer la aku excited kekonon nk nengok haiwan2 tu kt tmpt asal diorg..tp last2 jumpa kt cni jer..chehhh..x mencabar minda btoll..wat penat aku jer hehari dok keje survey unta jer masa kt sana..hoho..ape laa nasibb...

skg2 ni..tiap kali aku joging kt ctu..aku msti cuci mata skali nengok unta2 tu..nak wat cemana..unta punyer pasal.....
:: zoo doha yg dah wat aku kuciwa ::
:: us at giant trolly, hyatt plaza ::
:: us @ doha, qatar ::
dari isi otak si sengal ~A a D i I~: x jumpa unta masa kt doha mungkin sbb niat x btol kot..kekonon nk jelez-kn org2 kt mesia..tp aku yg melopong..padan muka aku..hahah.. :p

No comments: