Sunday, October 26, 2008

TeH-O-aiS-LimaU

mlm td g kua mkn ngn member aku..g mkn mekdi (Mc D)..member aku order air ice lemon tea..or..klu di-translate-kan ke bahasa melayu..teh-o-ais-limau kn?

teh-o-ais-limau..

mmg air feveret aku laa..sgt2 ske..tp bila sebut teh-o-ais-limau..teringat aku satu ketika..

rewind back 3-4 bln yg lps..aku g kua mkn mlm ngn yani n zerq kt kedai mkn sebelah masjid BBU..sgt teringin nk makan char-kuey-tiaw kt ctu..sbb char-kuey-tiaw kt kdai tu mmg besh giler (eh..sempat promote kedai mkn tu lak dlm ni..promote jgn x promote..hehh)..okey2..smbg balek ape aku nk citer td..smpai je kt kedai tu, ada sorg akak ni dtg amik order..so kitorg pn order la air..aku cm biasa msti nk teh-o-ais-limau..zerq order teh-o n yani pulak order limau suam..n utk mkn, tiga2 order char-kuey-tiaw..lepas wat order..kitorg pun sembang2 semantara tunggu order kitorg smpai..

1 minit..
2 minit..
3 minit..
4 minit..
5 minit..
msuk minit ke-10..order pn smpai..
akak yg amik order td dgn lenggang-lengguknya anta air kitorg..
limau suam..teh-o-ais..teh tarik..
uikkk? apesal lain beno ngn yg kitorg order? apesal x same?
adehhh...ape-ke-jad akak ni pi bg teh-o-ais ngn teh tarik ni..ke kitorg yg salah order td?

"akak"..tetiba zerq panggil akak tu yg trus blah lps anta air kitorg..

"ni salah ni kak..td sy order teh-o..bkn teh tarik"..zerq smbung lg bila akak tu patah balik kt meja kitorg..

"akak,sy punya pn salah ni..td sy mintak teh-o-ais-limau..tp yg ni x de limau pun"..aku pulak nyampuk lps tu..tompang skaki..

akak tu trus amik air zerq n terus blah tnpa rs bersalah..uikkk..apesal dia x angkut skali air aku?

1 minit..
2 minit..
3 minit..
akak tu datang semula..bwk teh-o utk zerq..
ok..zerq punya air dah betul..tp ape kes plak ngan air aku ni?

"akak..air saya ni cemane?"..aku tny akak tu lg skali lps dia letak air zerq yg baru..

lepas aku tny..akak tu blah cmtu jer...aishhh..ni x leh jadik ni..dia x dgr ape aku ckp ke? ke dia x nampak aku yg dok tercongok kt sebelah yani ni? akak ni bia betul..

1 minit..
2 minit..
akak tu datang semula..aku ingt dia nak amik air aku then tukar ngan air yg baru..or plg malas pun dia tambah jek limau kt air aku..bkn susah sgt pn nk adjust air tu..cuma takde limau je..

tp rupa2nya..akak tu datang bwk sebijik limau..then..depan bijik mata aku dia perah limau tu..dan yg paling sadis n buat rahang bawah aku jatuh hampir nk cecah tanah..

akak tu celup limau tu dlm air aku ngan jari2 dia skali..n dia tinggalkan limau tu dlm air aku..aku nengok limau tu berenang2 dgn riang-rianya kt dlm air aku..
ek-ehh akak ni..bia betikk~!!..dia bole wat air aku tu cm air basuh tangan lak..
dan dia terus blah tanpa apa2 perasaan..

gguullllppppp...

aku, zerq n yani terkedu..rahang memasing da jatuh ke tanah dah..

1 minit..
2 minit..
memasing senyap x terkata apa..
aku cuma mampu tenung jer air teh-o-ais-limau-perasa-jari-celup-akak-tu kat depan mata aku..

sedetik aku cuma mampu ckp..
"adeiiii....hai la akak..awatnya hang ni lemau sgt.."

tp....

5 minit..
10 minit..
15 minit..
masuk minit ke-16..aku minum jer air tu tanpa rasa berdosa..
sambil doa byk2..
harap2 aku x kena cirit-birit esok penangan jari akak tu yg ala2 'nini-cokolat-celup' kt air aku..
sbb akak tu dh x layan lg dah kitorg panggil lepas2 tu..wat pekak badak jek dia..

"alemakk aiiiii...ape la malang nasib aku arini"..cik seketul hati aku yg da x bape nk sihat disebabkn tindakan akak td merungut2 kecik..

tp sungguh pun camtu..chenta-ku pada teh-o-ais-limau tetap kukuh..
tak luak ckit pon..
hehh~!!

ohh teh-o-ais-limau....................



dari isi otak si sengal ~A a D i I~: aku rs disebabkan penangan air teh-o-ais-limau-perasa-jari-celup-kakak-tu wat aku jdik makin hyper-aktif laa..n hyper-riang-ria..kihkihkih..ape punyer teori daaaa..sengal overdose..hehh~!! :p

1 comment:

en. son said...

eh2 terlupe bunyi "PLUWP" limau jatuh kedlm air..hahaha