Monday, October 20, 2008

KaMu peMboHoNg~!!

"siakap senohong gelama ikan duri..bercakap bohong lama2 mencuri"
haa..mau tau cemane nak tau kalau org tu bercakap bohong? lets cekitout..

Budak-budak
^ bila kita tanya dia ckp tergagap2..pastu dia undur setapak2 ke belakang kendian lari lintang pukang..

Siswa-siswi
^ bila mak bapak tanya pasal buku bank, nak tengok perkembangan duit pinjaman..mula la bg alasan terlupa bawak atau dia ubah citer laen..

Staff
^ orgnya pagi x pernah nampak tp punch card tak pernah pulak kaler merah..tp bila ditanya, dia ckp ada dlm bilik laa..pegi bank laa..bos x nampak laaa..ape, ingat bos tu buta ke ?

Suami / isteri
^ bila salah sorg balik lewat macam2 alasan diberi..kietai pulak tak pernah lekang dari tangan..nampak sgt ada yg laen..kan..kan..kan..jenet kann..

Majikan
^ asyik cakap company rugi jer tapi umah dia dah macam istana tu camno pulak ceritanyer? nak kelentong pun cari ler bahan laen..

Pakwe / makwe
^ dia asyik cari kesalahan kita je..padahal kita x buat apa pun..kalau x ske ckp je la x ske..apesal la nk ckp bohong bg alasan nak putuskan chenta..



dari isi otak si sengal ~A a D i I~: kadang2 terpaksa bohong terutama bila terdesak & tersepit ngan keadaan..bohong sunat..hehh~!! :p

1 comment:

ape2 je la said...

APE KENE MENGENE SPESIS2 IKAN TU NGN BERCAKAP BOHONG LAMA2 MENCURIK..IKAN RETI BOHONG KE??IKAN MENCURI TAHU LA..CURI TULANG..WAWAWAWA..ADE KAITAN KE??HAHHAHA