Thursday, June 17, 2010

spill 42: terbang.

dah lama aku tak tulis secara serius dalam sini. eh, penah ke aku serius? ok, it's not about serious actually but lebih kepada dah lama aku tak tulis pasal diri sendirik secara total kat sini. most of aku punya latest post banyak yang setakat kopi dan pes (copy & paste) saja. dan it's totally not even aku suka memplagiat tapi bagi aku, apa2 yang interesting kat aku, aku simpan dia kat sini. supaya aku senang nak carik lain kali. supaya aku bole baca lagi lain kali. supaya aku tak hilang dia. tu reason aku yang paling kukuh aku rasa. apaper jer lah!

first thing first, setakat ni hidup aku sekadar datar. tak berapa happening dan tak berapa bosan. tak berapa bole dibanggakan tapi tak juga sia2. aku senang dengan life aku yang sekarang. tipula kalau aku tader rasa nak lebih. lebih dari apa yang biasa. manusia sifat dia memang tak pernah puas. itu normal. tapi bukan jugak aku tak puas hati dengan apa yang aku ada sekarang. life aku agak baik kalau nak banding dengan sesetengah orang yang lain.

aku ada kerjaya.
kerjaya aku sama dengan apa yang aku penah belajar dulu. maknanya aku gunakan sepenuhnya kualifikasi yang aku ada masa belajar dulu. itu dah cukup baik. kalau nak compare dengan certain orang yang mungkin ada degree holder dalam business study tapi terpaksa keje as receptionist dengan gaji level spm. kan?

aku ada harta sikit (kereta tu kira harta la kan?)
even keta aku kecik jer. sekadar 'binatang cerdik' tapi sekurang2nya aku tak perlu berkejar2 kerana sebuah bas. atau mungkin tak perlu berpeluh2 atau basah kuyup dalam perjalanan menurut rentak cuaca. dan sekurang2nya 'binatang cerdik' bole bawak aku ke mana aku nak pegi. tu dah cukup baik.

aku ada kualifikasi.
even level yang aku ada sekarang sekadar diploma. tapi aku bersyukur. ramai lagi kat luar sana yang tiada apa2. dan tak berjaya menjawat jawatan tinggi sebab takde kelulusan. walau mungkin dalam hati diorang, teringin nak duduk kat bilik ber-aircond dan berkerusi empuk dengan meja sebesar alam buatan dari kayu jati. aku pun teringin lah! tapi takpe, dalam masa sekarang aku tengah berusaha tingkatkan lagi level pendidikan. harap aku tak lelah separuh jalan. harap semua berjalan lancar macam yang aku dah usahakan. harap aku tak mati tersepit. haha!

aku dah ada sumone.
maksud aku disini, aku sudah punya dia. dia yang sangat2 faham aku. betapa aku sangat rasa bersyukur bagi nikmat yang ini. after i've had going through all the pain before this. dan aku tau kat luar sana masih ramai lagi yang tak pasti nasib jodoh mereka. yang masih lagi dikecewakan. yang masih lagi menderita. yang masih lagi tak pernah rasa diri dihargai oleh dia yang sepatutnya. yang masih lagi mencari2 dan tercari2. yang masih lagi sepi. sendiri.

eh, apa yang sebenanyer aku nak tulis tadi? intro terlalu panjang sampaikan otak dah jem dengan idea yang bersimpul ditambah dengan rasa yang lama terpendam.

takpelah, aku sambung esok jer.




true blue,

No comments: